Beweegtips voor elke leeftijd

Een actief leven heeft tal van voordelen:  sport vermindert stress, het bezorgt je een slanke lijn, vermindert je risico op hartziekten, controleert je cholesterol, verlaagt bloeddruk en geeft je energie, welke leeftijd je ook hebt.

Lees Meer

Dit maakt het verschil

 Laat  mensen om je heen weten dat je er voor ze bent. Een vriendelijk woord, misschien een glimlach….., doe wat in je hart opkomt, wat je gevoel je ingeeft.

Lees Meer

Tips voor een relaxte slaapkamer

Hoe ziet jouw slaapkamer er op dit moment uit? Netjes opgeruimd, of kleding op de grond, onder het bed of half hangend uit lades en kasten? Indien het een rommeltje is, pas dan de volgende tips toe en ervaar het verschil. Een slaapkamer die opgeruimd is en fris ruikt naar….. frisse lucht laat je slapen als een roos. Kom, laten we aan de slag gaan met de volgende tips!

  • Maak er een gewoonte van dat je kleding  elke dag op ruimt, dus in de was of in de kast!
  • Leg dingen die je gebruikt hebt meteen weer terug op hun vaste plek. Extra haken aan je deur zijn al een eenvoudige oplossing en zorgen er voor dat je vloer vrij blijft.
  • Slaap met het raam een stukje open ’s nachts, al is het maar een klein kiertje. Frisse lucht zorgt ervoor dat je dieper slaapt. Sla na een heerlijke nachtrust je bed helemaal open. En ben je helemaal tip top klaar om de deur uit te gaan, trek dan nog even je bed dicht. Een opgemaakt bed doet je slaapkamer groter lijken en is ook uitnodigend voor een volgende ontspannende nacht.
  • Zorg dat de ruimte onder je bed zoveel mogelijk leeg is. Dit zorgt ervoor dat de lucht vrij kan stromen en het is makkelijk bij het schoonmaken.
  • Creëer symmetrie, door bijvoorbeeld aan iedere kant van het bed een nachtkastje met dezelfde lamp neer te zetten. Het zorgt voor rust in je slaapkamer.
  • Laat het licht zoveel mogelijk overdag in je slaapkamer komen. En maak het in de nacht zo donker mogelijk. Een donkere slaapkamer is heel belangrijk voor de kwaliteit van onze slaap.
  • En natuurlijk niet te vergeten onze elektronica. De slaapkamer is eigenlijk verboden terrein voor je t.v., smartphone, laptop, i pad etc. etc. Je nachtrust raakt echt verstoord met al die apparatuur. Het is wetenschappelijk bewezen dat we namelijk niet volledig tot rust komen als we dit soort apparaten in onze slaapkamer hebben.
  • Zorg voor een relaxte sfeer met groen en blauw nuances. Dit kan door middel van kussentjes, gordijnen, dekbedovertrek of een muur geverfd in heel licht groen. Diverse nuances wit geeft ook altijd een rustgevend effect.

Dit zijn slechts enkele tips. Ik hoop dat ik je op weg geholpen heb zodat ook jouw nachtrust ongestoord vanavond kan beginnen.

Van siertuin naar moestuin

Ooit logeerde bij mij iemand die voor het eerst in Nederland was.
Naast de bekende toeristische trekpleisters maakte ik ook een wandeling door het bos met haar. Lees Meer

Trampoline

 

Zo’n dertig jaar geleden onderzocht de NASA in de Verenigde Staten welke effecten het lopen op een lopende band en het springen op de trampoline hadden. Ze wilden erachter komen hoe de astronauten zo fit mogelijk konden blijven tijdens hun verblijf in de ruimte. Uit dit onderzoek blijkt dat het trainingseffect van de trampoline ongeveer 68 procent hoger ligt dan het lopen op een lopende band.

Verminder stress met zoete aardappel

In Nederland staat de zoete aardappel niet bij iedereen op zijn boodschappenlijstje, en dat is best wel jammer. Hij bezit zoveel goede eigenschappen en is nog heerlijk ook! Lees Meer